INGLÉS X6A

GRAMMAR REVIEW

style="clear: both; text-align: justify;">

Fichas repaso UNIT 1



4TH LEVEL: 



AMONG US- COMPARATIVE





Del 15 al 19 de junio
Good Morning! How are you? We are going to dive into Unit 6. Pay attention to your instructions!

Tuesday 16th June
ON LINE LESSON
4th LEVEL (4º CURSO)


Lesson 3. Culture film. Read page 62 (Class Book) and do  exercise 2 orally with the teacher.
Then do exercise 1 on page 55 of you Activity Book.

6th LEVEL (6º CURSO)
Watch this video:
Then do this worksheet:


Friday 18th June
ON LINE LESSON
4th LEVEL (4º CURSO)Lesson 4. Oral activities: 2 and 4 on page 63 (Class Book). Homwork: Picture Dictionary page 79

6th LEVEL (6º CURSO)

Look at the picture above. Then listen to this song:



After that do this on line worksheet:




































Del 8 al 12 de junio
Good Morning! How are you? We are going to dive into Unit 6. Pay attention to your instructions!

Friday 12th June

4th LEVEL (4º CURSO)
Firstly we will review the activities of the last friday.

After that you can do this on line worksheet:

6th LEVEL (6º CURSO)
Firstly we will review the activities of the last friday

After that you can do this on line worksheet:

Del 1 al 5 de junio
Good Morning! How are you? We are going to start Unit 6. Pay attention to your instructions!

Tuesday 2nd June

4th LEVEL (4º CURSO)
Lesson 1 Unit 6. Presentación de vocabulario. Let's watch this video. Vamos a ver este video.
After that listen and repeat in our on line lesson. Después escucha y repite en nuestra clase on line.     a butterfly/ a snail/ a tree / a worm/ a spider/ a ladybag/ an ant/ a grasshoper
Now you can do exercise 1 and 2 on page 53(Activity Book) Ahora puedes hacer el ejericicio 1 y 2 de la página 53.

6th LEVEL (6º CURSO)
Lesson 1. Unit 6. Vocabulary Animation. Let's watch this video. Vamos a ver este video.

After that listen and repeat in our on line lesson. Después escucha y repite en nuestra clase on line.
inventor/ astronaut/ dancer/ clothes designer/ archeoligist/ vet/ journalist/ architec/ sport person/ doctor
Finally do exercise 1 on page 55 (Activity Book) Finalmente haz el ejercicio 1 de la página 55.


Friday 5nd June
4th LEVEL (4º CURSO)

  Lesson 2. Listen to this song.  SONG          Now do activity 1 and 2 on page 54.
Pay attention to our on line lesson!
6th LEVEL (6º CURSO)
Lesson 2. Unit 6. Read this text. Class Book.

Then make sentences orally on page 63 (Class Book) Después haz frases orales de la página 63 (Class Book)
Pay attention to our on line lesson!





Del 25 al 29 de mayo


Good Morning! How are you? We are going to finish Unit 5. Pay attention to your instructions!








Tuesday 26th MAY

4th LEVEL (4º CURSO)
Let's watch this video about films from different countries. Vamos a ver este video sobre películas de diferentes paises.

VIDEO


Then we're going to speak about  that with exercise 2 on page 58 (Class Book) and 2 (Activity Book) on page 51 in our on line lesson. Después nosotros vamos a hablar sobre el  con el ejercicio 2 de la página 58 (Class Book) y el 2 (Activity Book) de la página 51 en nuestra clase on line.

Finally you can do review activitis 1 and 2 on page 93 (Activity Book) Finalmente puedes hacer las actividades de repaso 1 y 2 de la página 93 (Activity Book)

6th LEVEL (6º CURSO)
Let's watch this video about a restuarant and read pages 57 and 58 (Class Book) (Vamos a ver este video sobre un restaurante y leer las páginas 57 y 58 del Class Book)


Then practice with exercise 1 and 2 on page 50 (Activity Book) Después practica con el ejercicio 1 y 2 de la página 50 (Activity Book) 
Remember: aprons: delantales/ waiter= camarero/ pan= sartén/ chef= chef/ menu= menú/ oven= horno


Friday 29th MAY

4th LEVEL (4º CURSO)

Review the main vocabulary with picture dictionary on page 78 (2nd exercise) Revisa el vocabulario principal con el diccionario de la página 78 (2º parte)

Then do this on line worksheet about the main action verbs and listen to this beautiful song. Después haz esta ficha on line con los verbo principales y escucha esta bonita canción.




6th LEVEL (6º CURSO)
Let's listen to this song at least twice and do exercise 2, 3 and 4 from you Activity Book on page 51.










Del 18 al 22 de mayo
Good Morning! How are you? We are going to continuous with our topic. Pay attention to your instructions!

19th MAY
4th and 6th LEVEL (4º Y 6º CURSO)

Remember the days of the week and months with these videos. Recuerda los días de la semana y los meses con estos videos:






4th LEVEL
Remember the difference between this, that, these and those. Recuerda la diferencia entre este, eso, estos y esos.                      Then do the exercise 2 on page 49 (Activity Book) Después haz el ejercicio 2 de la página 49 (Activity Book)
Finally you can practise more the differences between this words with this worksheet. Finalmente tu puedes practicar más las diferencias entre estas palabras con esta ficha online:



6th LEVEL

Watch this funny video about shopping and plastic bags, What do you thing about? Ve este divertido video sobre comprar y las bolsas de plástico. ¿Tú qué opinas?





After that do the exercises 1 and 2 on page 48 of your Activity Book to review the topic. Después haz el ejercicio 1 y 2 de la página 49 de tu Activity Book para revisar el tema.



22th MAY
4th LEVEL
Read the text on page 57 of your Activity Book. Then do the exercise 3 on your notebook. We will do it orally on our online lesson.  Lee el texto de la página 57 de tu Activity Book. Después haz el ejercicio 3 en tu libreta. Lo haremos oralmente en nuestra clase on line.

6th LEVEL


Listen and Repeat. (Activity 2 on page 55, Class Book) Then do the exercises 1 and 2 on page 49 of your Activity Book. We will do it orally on our online lesson. Escucha y repite (Actividad 2, pag 55, Class Book) Después haz el ejercicio 1 y 2 de la página 49 de tu Activity Book. Lo haremos oralmente en nuestra clase on line.





 
Del 11 de mayo al 15 de mayo
Good Morning! How are you? We are going to continuous with our topic. Pay attention to your instructions!

4th LEVEL: 
Tuesday 12th May
Watch this video and do the task. Ve el video y haz la tarea. Draw a treasure map and explain it with an audio to the teacher. Dibuja un mapa del tesoro y explicalo con un audio a la maestra. Set some objects like trees, shells, caves, boats, treasure...Establece algunos objetos como árboles, conchas, cuevas, barcos, el tesoro...

Review the Daily Routines with this worksheet on line and numbers with this song.  Despúes recuerda las rutinas con este ficha y los números con esta canción:





6th LEVEL: 
Tuesday 12th May
Open your fridge and record an audio telling the teacher what is inside. Abre tu frigorífico y graba un audio diciéndole a la maestra que hay dentro. Use there is and there are estructure. Utiliza la estructura there is y there are (hay para singular y hay para plural)                               AUDIO EXAMPLE


Here you have some vocabulary. Aquí tienes algo de vocabulario:

Review the Daily Routines with this worksheet on line and numbers with this song.  Despúes recuerda las rutinas con este ficha y los números con esta canción:





4th LEVEL: 
Friday 15th May
Class Book page 56. Speaking and listening on line lesson. Activity Book page 49, exercise 1. Class Book página 56. Hablamos y escuchamos en la clase on line. Activity Book página 49, ejercicio 1.
6th LEVEL: 
Friday 15th May
Watch this video about a market in London. Mira este video sobre un mercado de Londres.

After that read the text of you Class Book on page 54, and do exercise 2 of the same page. Después lee el texto de la página 54 de tu Class Book y haz el ejercicio 2 de la misma página. You must match each sentence of one of the markets on your notebook. Debes unir cada frase con un de los mercado en tu libreta.






Del 27 de abril al 8 de mayo
Good Morning! How are you? We are going to continuous with our topic. Pay attention to your instructions!

4th LEVEL: 
Friday 5th April
LESSON 1. On line lesson at 11:30.


Repeat the FC with the teacher.
Watch this video and read the story on pages 54 and 55. (Class Book)
Picture dictation.
Activity 1 page 48 (Activity Book)

Repite las tarjetas con la maestra. Ve este video y lee la historia de la página 54 y 55 (Class Book)
Dictado de dibujos.
Actividad 1 página 48 (Activity Book)





6th LEVEL: 
Friday 5th April

LESSON 2.
 Review this chart and copy on your notebook:


Then practice with the exercise 1 on page 47 (Activity Book)


4th LEVEL: 
Tuesday 28th April
LESSON 1. Reviw the topic with these activities in our English Class. But before print these worksheet and cut the flascards. Study the flash cards, you can write their name on the back side. Revisamos el tema con estas actividades en nuestra clase de inglés on line. Pero antes imprime estas fichas y recorta las tarjetas de vocabulario. Estudia las tarjetas, puedes escribirle el nombre por la parte de atrás.

6th LEVEL: 
Tuesday 28th April
LESSON 1. Review the topic with these interactive worksheets about shopping. Revisa el tema con estas fichas interactivas sobre la compra.




Del 20 de abril al 24 de abril
Good Morning! How are you? We are going to follow with the topic 5 of our book. Pay attention to your instructions!

4th LEVEL: We will review again last week. Repasaremos de nuevo la semana pasada.  Keep an eye on my on line lessons. Estaros atentos a mis clases on line.

Tuesday 21st April
LESSON 1: Review this topic. Make the activity 2 on page 92 of your Activity Book. Revisa este tema. Realiza la actividad 2 de la página 92 de tu Activity Book.
Example1:
What does Haley wants to have? She wants to have an ice cream.
Recuerda usar los verbos de la página 45 (Actividad 2)
También os preguntaré el vocabulario de la unidad. ¡¡¡¡¡¡ESTUDIAD!!!!

Friday 23rd April
LESSON 2: Clase on line a las 11:30 aproximadamente. Antes debes leer el recuadro de la página 53 de tu Class Book y esta aclaración:



When we want to make a suggestion we use the expression shall. Cuando nosotros queremos hacer una sugerencia, utilizamos la expresión shall. Traducida sería algo como ¿Podría?

ACTIVITIES
Después realiza la actividad 1 de la página 47.(Activity Book)

6th LEVEL: We will review again last week. Repasaremos de nuevo la semana pasada.  Keep an eye on my on line lessons. Estaros atentos a mis clases on line.

Tuesday 21st April
LESSON 1: Review this topic. Read the dialogue on page 53 (Class Book) and find what they forgot on the shopping list. Revisa este tema. Lee el dialogo de la página 53 (Class Book) y encuentra que olvidaron de la lista de la compra.



Now look at this chart (Ahora observa este cuadro):
EXPLICACIÓN: Para decir si hay pocos utilizamos few o little. Para decir muchos lots of y para decir algunos some o ningunos any. Ten cuidad porque cuando decirmos pocos hay que fijarse si se pueden contar o no. Por ejemplo: few eggs (pocos huevos) en cambio como no puedo decir 3 azucar, 4 azucar, 5 azucar, es decir azucar es incontable, entonces para decir poco azucar decimos a little sugar.
ACTIVITIES
Después realiza la actividad 1 de la página 47 (Activity Book)

También os preguntaré el vocabulario de la unidad. ¡¡¡¡¡¡ESTUDIAD!!!!

Friday 23rd April

LESSON 2: Clase on line a las 11:30 aproximadamente. Review this unit with activities number 1 and 2 on page 106 (Activity Book) Revisa la unidad con las actividades número 1 y 2 de la página 106. En nuestra clase on line haremos el ejercicio número 2 de la página 47 (Listening) y practicaremos un diálogo en la tienda.


Del 30 de marzo al 2 de abril

Good morning! How was your Easter? This week we will review last lessons and we will learn new words and expressions. Pay attention to your instructions! (Buenos días! Qué tal la Semana Santa? Esta semana vamos a repasar las clases pasadas y vamoa a aprender nuevas palabras y expresiones. Presta atención a las instrucciones.


4th LEVEL: We will review again last week. Repasaremos de nuevo la semana pasada.  Keep an eye on my on line lessons. Estaros atentos a mis clases on line.


Tuesday 14th April
LESSON 1: Clase on line a las 12:00 aproximadamente. Repasa lo visto en la semana pasada. Realiza el ejercicio 1 del ACTIVITY BOOK de la página 92:






Friday 17th April:
LESSON 2:
1. Ve este video:

2. Lee el texto del CLASS BOOK la página 52 y encuentra el error de cada texto.


3. Realiza la actividad 1 del ACTIVITY BOOK de la página 46. Rellena los huecos con las palabras de la izquierda. Busca en WordReference lo que no entiendas.




6TH LEVEL: We will review again last week. Repasaremos de nuevo la semana pasada. Visit the link between the 30th March to 3rd April and follow the Raquel instructions. Visita el enlace de la semana del 30 de marzo al 3 de abril y sigue las instrucciones de la maestra Raquel. Keep an eye on my on line lessons. Estaros atentos a mis clases on line.


RECUERDA ESTA CORRESPONDENCIA:
MARTES 14 DE ABRIL: REALIZA LAS ACTIVIDADES DEL LUNES 30 DE MARZO
VIERNES 17 DE ABRIL: REALIZA LAS ACTIVIDADES DEL JUEVES 2 DE ABRIL



Del 30 de marzo al 2 de abril
4TH LEVEL:
Pincha en este enlace para saber qué hacer esta semana. Se divide en dos sesiones. Una para el martes 31 de marzo y otra para el jueves 2 de abril.

SEMANA DEL 30 DE MARZO AL 3 DE ABRIL 4º CURSO
En las videollamdas hablaremos sobre estos temas. También me podéis consultar por whatsapp.

6TH LEVEL:
Pincha en este enlace para saber qué hacer esta semana. Se divide en dos sesiones. Una para el martes 31 de marzo y otra para el jueves 2 de abril.

SEMANA DEL 30 DE MARZO AL 2 DE ABRIL 6º CURSO
En las videollamdas hablaremos sobre estos temas. También me podéis consultar por whatsapp.


Del 23 de marzo al 27 de marzo
4TH LEVEL:

1. WATCH THESE VIDEOS:




2. Then read the story on pages 42 and 43. 

3. Finally do the Picture Dictionary on page 77.

1. WATCH THESE VIDEOS:


VIDEO ROUTINES AND VOCABULARY


VIDEO STORY

2. Then read the story on pages 44 and 45. 

3. Finally do the Billingual Dictionary on page 87.



Good morning everyone! How are you?
TODAY is Tuesday, 23th March 2020
Now you must pay attention to your level:

4th LEVEL: Primero ve este video para repasar las rutinas:





A continuación revisa el vocabulario con este juego, debes hacer clic en el dado y contestando correctamente  para ir avanzando. Tendrás que permitir Flash Player para jugar haciendo clic en la pieza del puzle si te aparece:

DAILY ROUTINES GAME


Finalmente escribe tu rutina en la libreta. Aquí tienes un ejemplo:


I get up at seven o'clock. Then I get dressed at half past seven. After that I have breakfast at eight o'clock. I have brekfast milk and biscuits. Then I have luch at two o'clock and I have dinner at querter past eicht. I got to bed at eleven o'clock.


Well done! YOU CAN


6th LEVEL: Primero ve este video para repasar los comparativos:





A continuación revisa los comparativos con este juego:


COMPARATIVE GAME


Después completa esta ficha. Si no tienes impresora hazlo en tu libreta apuntantdo el número y la palabra que corresponde:

FICHA REPASO VOCABULARIO



Well done! YOU CAN



Del 16 de marzo al 18 de marzo
LUNES
😊 ¿Habéis almorzado? Pues a seguir trabajando. Ahora toca inglés. Abre otra pestaña de tu ordenador (arriba en el signo"+") y escribe Oxford Premium. Después haz clic en iniciar sesión, introduce el usuario y contraseña que os proporcioné, accede a tu libro (verde para 4º y morado para 6º), haz clic en CONTENIDOS DIGITALES y finalmente en ABRIR TÍTULO del libro digital, MAIN MENU, UNIT 4.


4º CURSO: AT THE FIRE STATION. Sigue las instrucciones establecidas en el siguiente enlace. Sé que podéis porque lo habéis hecho muchas veces conmigo.





6º CURSO: AT THE THEATRE. Sigue las instrucciones establecidas en el siguiente enlace. Sé que podéis porque lo habéis hecho muchas veces conmigo.






MARTES


Are you ready? Today you must reviw English, Maths, Spanish and Social Science. YOU CAN. Abre otra pestaña de tu ordenador (arriba en el signo"+") y escribe Oxford Premium. Después haz clic en iniciar sesión, introduce el usuario y contraseña que os proporcioné, accede a tu libro (verde para 4º y morado para 6º), haz clic en CONTENIDOS DIGITALES y finalmente en ABRIR TÍTULO del libro digital, MAIN MENU, UNIT 4.

4º CURSO: AT THE FIRE STATION. Sigue las instrucciones establecidas en el siguiente enlace. Sé que podéis porque lo habéis hecho muchas veces conmigo.





6º CURSO: AT THE THEATRE. Sigue las instrucciones establecidas en el siguiente enlace. Sé que podéis porque lo habéis hecho muchas veces conmigo.




Comentarios

Entradas populares